Gaur onartutako Ikastetxe Integratuen Dekretu berriak Lanbide Heziketa sendotzen du; dinamikoa, berritzailea eta euskal gizartearen eta bere produkzio-sistemaren beharrekin lerrokatua
Euskadik urrats erabakigarria egin du bere Lanbide Heziketa eraldatzeko prozesuan, gaur Gobernu Kontseiluak Lanbide Heziketako Ikastetxe Bateratuen Dekretua onartu baitu. Arau horrek pertsonak prestatzeaz gain, haien enplegagarritasunerako eta enpresa-sarearen lehiakortasunerako funtsezko eragile bihurtzen den ikastetxe-eredua finkatzen du.
Lanbide Heziketako zentro integratuak prestakuntza-erakundeen belaunaldi berri bat hasiko dute: malguagoak iango dira, ingurunearekin lotuagoak eta Euskadiko pertsonen eta produkzio-sektoreen benetako beharrei erantzuteko prestatuagoak. Profil eta egoera pertsonal desberdinetara egokitutako prestakuntza-eskaintzarekin, zentro horiek inklusioa, garapen profesionala eta bizialdi osoko ikaskuntza sustatzen dituzte.
Pertsonen eta euskal ekonomiaren zerbitzurako lanbide-heziketa
Lanbide Heziketako euskal eredua prestakuntza handiko pertsonak prestatzeko diseinatuta dago, ingurune aldakorretara egokitzeko, gorabidean dauden teknologiekin lan egiteko eta zeharkako gaitasunak eta balioak garatzeko gaitasuna dutenak. Lanbide Heziketak lagundu egiten die ekin nahi dutenei ere, enpresak ikasgeletatik sortzen laguntzen duten ibilbideekin.
Baina Lanbide Heziketa ikasgelatik haratago doa. Euskadin, ikastetxeek, enpresek eta ikasleek trinomio bat osatzen dute, gure sistema nazioarteko erreferente bihurtu duena. Prestakuntza dualak, berrikuntza bateratuko proiektuek eta enpresen inplikazio zuzenak aukera ematen diote Lanbide Heziketari produkzio-sarea barrutik eraldatzen laguntzeko.
Ikastetxe-eredu eraldatua
Dekretu berriak sendotu egiten du bilakaera hori, Lanbide Heziketako Ikastetxe Integratuen eginkizun multifuntzionala aitortzen eta indartzen duen arau-esparru baten bidez. Hezkuntza-lanaz haratago, ikastetxe horiek berrikuntza, eraldaketa digital eta garapen estrategikoko prozesuak gidatzen dituzte, beren ingurunearekin lankidetzan.
Ikuspegi-aldaketa horrekin batera, antolaketa-eraldaketa sakona izan da: koordinazio-egitura berriak, kudeaketa-eredu horizontalagoa, ingurunearekiko harreman zuzenagoa eta irakasleentzako rol berria, funtsezko funtzioak bere gain hartzen dituena berrikuntzaren, ekintzailetzaren, digitalizazioaren eta ikasleen laguntzaren arloetan.