Hezkuntza sailburuak planaren abiatze operatiboa bultzatu du plana egiten parte hartu zuten ikastetxeen eta hezkuntza-komunitateko eragileen aurrean.
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak gaur arratsaldean aurkeztu du, Bilbon egindako ekitaldi batean, 2025-2028 aldirako Euskal Eskola Publikoa Eraldatzeko I. Plan Estrategikoaren inplementazioaren hasiera. Topaketak ikastetxe publikoetako zuzendaritza-taldeetako ordezkariak bildu ditu, baita prozesu ireki eta plural baten esparruan, plana egiten aktiboki parte hartu zuten hezkuntza-komunitateko hainbat lagun ere.
Hezkuntza sailburuak, Begoña Pedrosak, planaren printzipioak, helburu estrategikoak eta jarduera-ildo nagusiak zehaztu ditu. Bere izaera eraldatzailea, ikuspegi pedagogikoa, euskal hezkuntza-sistema publikoa eta ikasleen emaitzak etengabe hobetzeko konpromisoa eta hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa azpimarratu ditu.
Ondoren, mahai-inguru bat egin dute, gogoetak partekatzeko. Irudimenezko eskola baten metafora bisualaren harira —teilatu, pertsona, gela eta zimenduekin—, parte-hartzaileek honako hauen inguruan aritu dira: planak komunitatean sortzen dituen itxaropenak, parte-hartze prozesuaren balioa, planak ikastetxeen eguneroko errealitatearekin bat egin dezakeen modua, eraiki nahi den eskola publikoaren horizontea eta hezkuntza-komunitate gisa etorkizunari begira har daitezkeen konpromiso motak.
Gaurko aurkezpenak etapa berri bati ematen dio hasiera: inplementazioari. Aurreikuspenen arabera, datozen asteetan, Hezkuntza Sailak sare publikoko zuzendaritza-taldeentzako informazio-saio presentzial eta telematikoen egutegi bat aktibatuko du, eta helburuak dira plana hedatzen laguntzea, zalantzak argitzea, proposamenak jasotzea eta ikastetxeetan errotzen laguntzea.
“Ikuspegi partekatu hori ikasgeletan eguneroko errealitate bihurtzea da orain helburua”, esan du Pedrosa sailburuak. “Badakigu eskola eraldatzeak ezagutza, konpromisoa eta konfiantza behar dituela, eta bide hori elkarrekin egiteko gonbidapena da plan hau”.
Plan Estrategikoak hamar ardatz estrategikotan egituratutako ibilbide-orria du, eta oinarri ditu ekitatea, berrikuntza pedagogikoa, irakasleen sustapena, hezkuntza-lidergoa, etengabeko hobekuntza eta ikasleen ongizatea. Eusko Jaurlaritzak inoiz izan duen hezkuntza-aurrekonturik handiena izango du, baita ebaluazio-sistema ere, haren aurrerapenak baloratzeko eta aplikazioa modu zorrotz eta gardenean bideratzeko.
Plan hori Hezkuntza Lege berria hedatzeko funtsezko oinarrietako bat da, eta euskal eskola publikoa indartzeko eta oraingo eta etorkizuneko erronkei aurre egiteko etapa erabakigarri baten hasiera da.
Jardunaldia amaitzeko, Pedrosa sailburuak mezu zuzena helarazi die ikastetxe publikoei eta hezkuntza-komunitate osoari: «Gaur Euskal Eskola Publikoaren etapa berri bati hasiera emango diogu. Etapa hori urratsez urrats eraikiko da, erabakiz erabaki, ikasgelaz gela. Norabidea argi dago, eta Saila zuen ondoan ibiliko da: entzuten, aholkuak ematen eta beharrezko baliabideak ematen «. Mezu horrekin, Hezkuntza Sailak azpimarratu nahi izan du plan hau konpromiso partekatu eta iraunkorra dela, ikastetxeetako bizitza hobetzea eta eskola publikoa barrutik indartzea bilatzen duena.