- 149.762,17 euroko aurrekontua eta gauzatzeko 12 hilabeteko epea
- Proiektua idaztean klima-aldaketaren aldagaia eta itsas-mailaren igoera hartu dira kontuan
- Leandro Azkue, “lanek barne hartzen dute kaia urpeko hormigoia isuriz azpi-berritzea eta kokerak kentzea eta pitzadurak konpontzea”
Eusko Jaurlaritzaren Kontratazio Atarian gaur argitaratu du Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza Sailak Getariako portuko barruko arrantza-dartsenako kaiak (kofradia zaharra eta hegoaldea) konpontzeko kontratazioa, horien egonkortasuna hobetzeko eta segurtasun- eta eraginkortasun-berme guztiak dituen azpiegitura bat izateko helburuarekin. Aurrekontua 2.149.762,17 eurokoa da, eta gauzatzeko epea 12 hilabetekoa.
Leandro Azkue Arrantzako eta Itsasertzaren Garapeneko sailburuordeak zehaztu duenez, “lanek barne hartuko dute kaia urpeko hormigoia isuriz azpi-berritzea, hondora eta kaiaren paramentu bertikalera ainguratuta, eta paramentu bertikala birgaitzea kokerak kenduz, hautemandako pitzadurak edo arrakalak konponduz eta dauden hutsuneetan harlangaitzezko elementuak ezarriz”.
Proiektua idaztean kontuan hartu dira klima-aldaketaren aldagaia eta itsas-mailaren igoera, eta kaien gailur-kota igotzeko aukera baloratu da. Hala ere, azterlanak zehazten du kaien gaur egungo kota egokia dela, urteko itsas-mailaren igoeraren aurreikuspena eta azpiegituraren bizitza baliagarria kontuan hartuta.
Getariako portuko barruko arrantza-dartsena izan da portuko jarduera- eta atrakatze-gune nagusia XX. mende amaieratik XXI. mendearen hasiera bitartean kanpoko arrantza-dartsena berria eraiki arte. Dartsena zaharra bi kai-lerrokadurek inguratzen dute, eta luzetara hedatzen da beteranoen kaiko arrapalatik kirol-dartsenaren elkargunera arte.
Horrek barne hartzen du Getariako portuko Kofradia zaharreko kaia eta hegoaldeko arrantza-kaia, eta azalera horren barruan sartzen dira, besteak beste, Getariako Kofradia zaharraren eraikina, izotz-fabrika zaharra, Itsas-Etxea eraikina, Tintaleku edo ibilgailuak aparkatzeko eremu zabal bat. Gainera, hainbat instalazio ditu, hala nola garabia, erregaia kargatzeko puntuak edo portuan jarduten duten baxurako arrantza-ontzientzako atrakatze- eta babes-linea izatea.
Getaria euskal kostaldeko babes-portua da. XIX. mendeko eta XX. mendeko zati handi bateko industria- eta arrantza-jarduera guztia azpiegitura horren gainean garatu da, eta, gainera, portuko ibilgailuen zirkulaziorako sarbide eta irteera nagusia izan da.
1990eko hamarkadan, 70eko hamarkadan kanpoko babes-dikea eta 80ko hamarkadan kontradikea eraiki ondoren, portuaren zerbitzu-azalera handitu zen, kanpoko babes-dikeari atxikitako iparraldeko kai aurreratua eraikiz, eta, horrekin batera, hurrengo urteetan, kanpoko arrantza-dartsena berri horren gainerako azpiegitura eta eraikin guztiak, gaur egun portuko arrantza- eta ekoizpen-jardueraren zatirik handiena biltzen duena (arrain-lonja, izotz-fabrika, sareen biltegia, etab.).
Barruko dartsena
Gaur egun, barruko arrantza-dartsenak pisua galdu du portuko ekoizpen-jardueran, baina oraindik jarduera asko egiten dira eremu horretan eta baxurako itsasontzi asko porturatzen dira bertan egoteko, mantentzeko, hornitzeko eta hornitzeko eragiketetan.
2020an kaiei buruz egindako ikuskapenetik ateratako ondorioek eragin zuten eraikuntza proiektu bat idaztea, ondoren azpiegitura hori konpontzeko. Getariako portuko barruko arrantza-dartsenako kaiak konpontzeko eta sendotzeko proiektuaren idazketa 2024. urtearen hasieran lizitatu zen, eta Ingeniería TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL enpresa izan zen proiektuaren esleipenduna.