Singapurreko ordezkariak Euskadiko hezkuntza-sistema ezagutzera etorri dira, eredu eleaniztun eta inklusiboa garatzeko erreferente bila

0
PRUEBA

Singapurreko Hezkuntza Ministerioaren ordezkaritza batek, Curriculum Plangintza eta Garapeneko zuzendari Ong Kong Hong eta Hezkuntza Politikako zuzendari Rachel Lai Yanfen buru direla, bost eguneko bisita hasi du gaur Bilbon, euskal hezkuntza-sistema eleanitza bertatik bertara ezagutzeko. Irekiera-saioan, Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak eredu horren ildo nagusiak aurkeztu dizkio ordezkaritzari.

Singapurrek, PISAn emaitzarik onenak dituen herrialdeak eta hezkuntza-bikaintasunean mundu mailan erreferente denak, eleaniztasuna, inklusioa eta berrikuntza uztartzen dituen euskal ereduarekiko interesa agertu du. Lau hizkuntza ofizial eta kultura-aniztasun handiarekin, Asiako herrialdeak inspirazioa bilatzen dihardu Euskadin garatutako politiketan, hizkuntza-aniztasuna eskolan integratzeko. Errealitate hori bat dator gure gizartearekin, eta eskola-uzte goiztiarraren tasa % 5ekoa izanik, Europako txikienetakoa, gero eta pluralagoa eta anitzagoa da. 2021. urteaz geroztik, 28.000 ikasle inguru sartu dira sisteman ohiko alditik kanpo -horietatik 8.000 2024-2025 ikasturtean-, asko atzerritar jatorrikoak eta hezkuntza-ibilbideak eten dituztenak. Egoera horretan, euskara kohesio-hizkuntza da, eta hizkuntza indartzeko eta laguntzeko programek inklusioa eta ekitatea bermatzen dituzte.

Testuinguru horretan, bisitaren irekierako bilerak aukera eman du euskal hezkuntza-ereduaren ildo nagusiak aurkezteko: hezkuntza unibertsala eta ikasleen ongizatea; hezkuntza eleanitza eta kulturartekoa; berrikuntza, ikerketa eta ebaluazioaren kultura; eta lidergoa eta gobernantza partekatua. Esparru horren barruan, euskarak sistemaren ardatz gisa duen balioa azpimarratu da, bai eta derrigorrezko hezkuntzaren amaieran bi hizkuntza ofizialak — euskara eta gaztelania — eta ingelesa modu orekatuan menderatzeko bermea ere, hizkuntzen ikaskuntza integratzen duten eta testuinguru errealetan komunikazioa sustatzen duten metodologia berritzaileekin.

Eusko Jaurlaritzak ikastetxe bakoitzak bere testuingurura egokitutako hizkuntza-proiektua izatea bultzatzen du, bermatuta egon dadin euskara, gaztelania eta ingelesa ikastea. Malgutasun hori curriculum berrian eta plan estrategikoetan kokatzen da, hala nola Euskal Eskola Publikoa Eraldatzeko I. Planean (2024-2028) eta Emaitzak Hobetzeko Plan Integralean (2024-2027). Plan horren ardatza matematika, irakurmena eta zientziak hobetzea da, bai eta ikasleen ongizate emozionala eta sistema osoan ekitatea bermatzea ere.

Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak azpimarratu duenez, «Singapurreko bisitak berresten du gure sistemak interesa pizten duela nazioartean eleaniztasuna, inklusioa eta berrikuntza uztartzeko duen gaitasunagatik. Harro egoteko modukoa da hezkuntza bikaintasunean erreferente den herrialde batek Euskadin nola lan egiten dugun gertutik ezagutu nahi izatea eta, aldi berean, bere esperientziatik ikasten jarraitzeko aukera izatea «.

Egonaldian, Singapurreko ordezkaritzak hiru lurralde historikoetako ikastetxeak bisitatuko ditu, eta adituekin eta unibertsitateekin bilerak egingo ditu, eredu eleaniztun eta inklusibo baten egituraketan erreferente gisa dugun sistema gertutik ezagutzeko.