Donostiako Moda Jaialdiak Estatuko markarik ospetsuenak bilduko ditu, besteak beste, CLARO Couture, Ailanto, Alicia Rueda, SKFK eta Loreak Mendian

0
PRUEBA

2025/2026ko Udazken-Neguko edizioan, Espainiako hirurogei marken bildumak aurkeztuko dira, iraunkortasunari eta ehunen berrikuntzari buruzko dozena bat hizlari aditu izango dira, eta VIII. Euskadiko Moda Sarien banaketa izango da

Urriaren 20tik 25era, Donostiako Udazken-Neguko Moda Jaialdia gure egutegietan sartuko da berriro ere harrituko gaituen programa batekin, eskualdeko zazpi kokapen estrategikorekin, Getariako Cristóbal Balenciaga Museoa, Donostiako San Telmo Museoa eta Bergarako Laboratorium Museoa egoitza nagusi izanik.

Urriaren 23ko arratsaldea izango da aurtengo edizioko egunik ikonikoena, Balenciaga Museoaren desfilearekin. Bertan izango dira CLARO Couture moda desfilea, azken berrogei urteotan Espainiako ehungintza industrian eragin handiena izan duen marka bat, eta Ailanto moda desfilea, aurtengo edizioko beste une garrantzitsu bat. Laura Chamorro, Donostiako Moda Jaialdiko zuzendariak, azaldu duenez, «CLARO Couturek goi-joskintzako bilduma paregabea aurkeztuko du, zuria gai nagusitzat hartuta. Fernando Claro eta Beatriz Claro, aita-alabak eta markaren zuzendari sortzaileak, ikuspegi orekatu eta sofistikatua ekarriko diote Espainiako goi-joskintzako moda etxe garrantzitsuenetako bati». Chamorrok gaineratu duenez, «desfilea moda, artisautza eta jakintza ikasgai bat izango da. Joskintzari oda bat berrogeita hamar sorkuntzaren bidez. Museoaren arkitekturan integratuko diren pasarela batean mugimenduan dauden artelanak. Gaur egun industria nazionala konkistatu duen sormen-lerroa, influencer marketinean posizio neurtezina duena».

Bere aldetik, jaialdiko zuzendariak Ailantoren presentziaren garrantzia ere azpimarratu zuen. «Bizkaiko marka hau pasareletara itzuliko da Donostiako Moda Jaialdiarekin, kokapenaren ospeak bultzatutako mugimendu paregabe batean. Nagusitasun ukaezinarekin, Aitor eta Iñaki Muñozen emakumezkoen arropa markak ekitaldi honetarako esklusiboki sortutako bilduma bat aurkeztuko du, kolore konbinazioak, forma geometrikoak, abangoardiako mugimendu artistikoei erreferentziak eta estanpatu esklusiboak dituena. Horrez gain, markak nazioarteko modelo ospetsuak izango ditu pasarelan, markaren aurpegia direnak edo izan direnak».

Kulturako foru diputatu Goizane Álvarezek ere Balenciagako ekitaldia sektorearentzako aukera ukaezina dela adierazi zuen. “Moda kultura, identitatea eta sormena da. Gipuzkoan, Cristóbal Balenciaga Museoa bezalako espazioek erakusten dute moda ere gure ondare biziaren parte dela. Donostiako Moda Jaialdiak talentua, industria eta kultura batzen ditu, eta Foru Aldundiko Kultura Sailetik, gure sortzaileei laguntzen jarraituko diegu Gipuzkoa berritzaileagoa, berdinzaleagoa eta aurrerakoiagoa eraikitzeko”.

Euskaditik, berriz ere, mundura

Urriaren 25ean, San Telmo Museoaren elizak sei moda desfile hartuko ditu, goizeko 10:45ean hasi eta gaueko 21:30ean amaituz. Álex Vallejo Joyeros markaren aurkezpenetik eta Parenzoren SSMFn estreinalditik hasi eta gaur egungo marka ospetsuenen sorkuntzetaraino, SKFK eta Alicia Ruedaren gidaritzapean, eta SKETCH eta Noventa Gradosen etorrera hain espero dena ahaztu gabe. «Espazio dotoreak berriro ere bere argi propioarekin distira egingo du hiru nazioarteko enpresei esker, beren eskaintzak erakusteko berriro ere Donostia aukeratu baitute, bikaintasunaren ikur gisa ekoizpen premium-ak dituzten beste hiru markekin batera. Alicia Rueda bigarren aldiz itzuliko da espazio ikoniko honetara, estreinaldiaren urtebetera; SKETCHek aurtengo edizioko bildumarik esperoenetako bat estreinatuko du Donostian; SKFKk bere eskaintza sendotuko du Jaialdi honetan, Parisko Moda Astean izandako arrakastaren ondoren; Noventa Gradosek hogeita hamar nazioarteko marka baino gehiagoren piezak ekarriko dizkigu; Parenzok bere hedabideetako azken ukitua emango du bere poltsa premium-ekin; eta Álex Vallejoren taldeak berriro ere aniztasuna sustatuko du, bitxi finak ardatz nagusi hartuta», azaldu du Jaialdiko zuzendariak.

Ekitaldiak ‘Euskadi Moda Sarien’ zortzigarren edizioa ere hartuko du, eta hauek, halaber, Gobernuaren Merkataritza Sailak babestuta daude. Joyería González Larrauri (Enpresa Ibilbidearen Saria), Inma_Lo (Denda Kontzeptual Nabarmenenaren Saria) eta Ramón Ezkerra (Eskulangintza eta Sinadura Lanaren Saria) izango dira sari hauek jasoko dituztenak. Izaskun Gómez, Gobernuaren Merkataritza zuzendariarentzat, «bai sariek baita ekitaldian parte hartzen dutenek gure modaren eta gure merkataritzaren berezitasuna nabarmentzen jarraitzeko balio dute. Tokiko merkataritzarekiko konpromisoa funtsezkoa da gure udalerrien bizi-kalitatea eta kohesioa bermatzeko».

Aurreko edizioetako adibideari jarraituz, sariak jaso baino 24 ordu lehenago, hiru negozio-kasu saridunek aurrez aurreko bilera bat egingo dute industriarekin, enpresaren negozio eta artisau ikuspegiak eztabaidatzeko. Foro honetan, Víctor Serna ere izango da, Loreak Mendiak markaren sortzailea eta egungo jabea, hogeita hamar urteko historia luzea duen moda-marka baten finantza eta egitura gorabeherak azaltzeko. «Azken hilabeteetako gertaeren ondoren, Donostiako Moda Jaialdiko taldea Loreak Mendianekin bildu zen irailean, bere parte-hartze posiblea eztabaidatzeko. Elkarrizketa horretan, ondorioztatu genuen Víctorren presentzia pasarela formatuko bilduma bat aurkeztea baino haratago joan behar zela. Eta edizio honetan, bere hitzaldia maisu-klase paregabea bihurtuko da. Eskertuta gaude bere eskuzabaltasunagatik», azaldu zuen Laura Chamorrok.

Eta, gainera, 42 edertasun kontzeptual eta moda desfile

Cristóbal Balenciaga Museoan eta San Telmo Museoan moda desfileen egunak bi kokapen gehigarrirekin osatuko dira. Urriaren 22an, eta ekitaldi honen historian lehen aldiz, Laboratorium Bergara Zientzia Museoak, Bergarako Udalarekin lankidetzan, programa ofizialean sartuko da, herrian salmenta puntuak dituzten hogei bat dendari eta markaren parte-hartzearekin. Ehun itxura baino gehiagok zeharkatuko dituzte Museoaren bi solairuak, moda eta artea espazio bakarrean uztartuz. «Plazer bat da Donostiako Moda Jaialdian egotea, eta are bereziagoa da gure herria, Bergara, gure nortasuna eta historia erakusten dituen ekitaldi handi honen parte izatea. Aurten, Laboratorium Museoaren hamargarren urteurrenarekin bat eginez, moda desfile bat antolatu dugu, gure herriko ehungintza tradizioa, zientziarekiko konpromisoa eta sormenaren indarra uztartuko dituena. Ekitaldi honek gure tokiko proiektuei Bergaratik harago iristeko eta beren lana zabaltzeko plataforma bat eskainiko die. Moda jasangarria eta ehungintzaren berrikuntza ere izango dira ardatz. Aukera paregabea da», aitortu du herriko alkateak, Gorka Artolak.

Bitartean, urriaren 24an, San Sebastián Shops-ek berriro ere moda desfile bat antolatuko du, hogei bat establezimendu donostiarrekin, The Social Hub-eko beheko solairura mugituko direnak, helburu bikoitzarekin: hiriko proiektu nagusietako bat erakustea eta tokiko establezimenduen eskaintzak sustatuz komunitate bat eraikitzea. «Online merkataritzaren lehiak eta kontsumo ohituren aldaketek markatutako testuinguru batean, gure auzoen iraunkortasun ekonomiko eta sozialean inbertitzea ezinbestekoa da. Gure dendek ez baitute produktuak saltzen bakarrik: esperientzia bat, zerbitzu atsegina, ezagutza aditua eta gizakiek bakarrik eman dezaketen balio erantsi hori eskaintzen dute. Sektorea laguntzen jarraituko dugu, enpresei digitalizazioan lagunduz, prestakuntza emanez eta, plataforma honen bidez, gure hiria bereizten duen talentu sortzailea sustatuz eta nabarmenduz», adierazi du Ane Oyarbidek, Donostiako Ekonomia eta Tokiko Enplegu Zinegotziak.

Gainera, Garberaren «Beauty day-etan», edertasun eta kosmetika hornitzaile nazional nagusiekin, gustu eta adin guztietara egokitutako programa anitz baten parte izango dira.

Ekonomia zirkularra, gaur egungo modaren industriaren oinarria

Urriaren 23ko goizean zehar, Gipuzkoako Aldundiko Jasangarritasun Sailak edizio bakoitzeko prestakuntza saiorik esperoenetako bat antolatuko du berriro ere, hiru mahai-inguru eta hiru aurkezpenekin, Espainia osoko parte-hartzaileekin. ‘Osasuna, eraldaketa eta erantzukizuna ehungintzan’ gaiaren pean, azken araudietan sakonduko dute, trazabilitateari eta ehunen berrerabilpenari arreta berezia jarriz. Clara Mallart, MODACCeko jasangarritasun aditua; Begoña Borrell, AITEXeko Kontu Giltzarrien arduraduna; Carmen Torres, Espainiako Moda Konfederazioko idazkari nagusia; eta Edu Uribesalgo, Ternua Taldeko Jasangarritasun eta Berrikuntza zuzendaria, izango dira ekitaldi estrategiko honetan parte hartuko duten profesionaletako batzuk.

José Ignacio Asensio, Jasangarritasunerako diputatuak azpimarratu zuen «moda jasangarria babestea ez dela aukera etiko bat bakarrik, ingurumen-erronken aurrean behar estrategikoa baizik. Ekonomia zirkular eta bidezkoago baten aldeko apustua egitea esan nahi du, tokiko talentuaren aldekoa, berrikuntzarena eta planeta errespetatzen duen ekoizpen eta kontsumo eredu baten aldekoa. Moda Jasangarriaren Konferentzia honetan, ehungintzaren industriaren joko arauak birdefinituko dituzten araudi-aldaketa nagusiak jorratuko ditugu —nazionalak eta Europakoak— Gipuzkoa prestatuta dagoen eszenatoki berri honetarako. Moda egiteko, ulertzeko beste modu batean sinesten dugu, eta eraldaketa hori gidatzen ari gara, jasangarritasunarekin konprometitutako 50 marka baino gehiago biltzen dituen kluster sendotu bateki. Moda eraldatzea eskualdearentzat nahi dugun etorkizuna eraldatzea ere bada «.

Historia eta hazkunde organikoa

Donostiako Moda Jaialdia Espainiako iparraldeko moda industria sustatzeko eta zabaltzeko plataformarik nabarmenena eta Euskadiko garrantzitsuena izan da 12 urte baino gehiagoz, hasieratik izaera eta identitate bereiziarekin. Ekitaldia, besteak beste, Gobernuaren Merkataritza Sailak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura eta Jasangarritasun Sailak, Donostiako Udaleko Ekonomia eta Tokiko Enplegu Sailak, Bergarako Udalak, San Sebastián Shopsek, Garberak, Nobu San Sebastiánek eta The Social Hubek babesten dute.

Gogora dezagun SSMFri ospea, ikusgarritasuna, garrantzia eta hedabideetan bultzada eman dioten estatu mailako enpresak hauek direla: Isabel Zapardiez 2014an, Roberto Etxeberria 2015ean, Roberto Torretta eta Roberto Verino 2016an, The 2nd Skin Co eta Jorge Vázquez 2017an; Duyos, Teresa Helbig eta Sophie et Voilà 2018an; YolanCris eta Santos Costura 2019an, Juan Vidal 2020an, Otaduy 2021ean; ES Fascinante, Roberto Diz eta Redondo Brand 2022an; Estatu osoko hamar enpresa onenak 10. urteurren berezian eta Isabel Sanchis 2023an; SKFK, Simorra eta Nicolás Montenegro 2024an; eta Loreak Mendian eta Ze García 2025eko maiatzean.