Europako Lanbide Heziketako sistemak modernizatzeko une erabakigarrian, Hezkuntza Saileko ordezkariek eta zenbait ikastetxek osatutako Euskadiko ordezkaritza batek hezkuntza-berrikuntzaren eta talentu teknikoaren garapenaren arloko jardunbide egokiak esportatu dituzte.
Lanbide Heziketako euskal eredua protagonista izan da VET Bridge 2025ean, lanbide-heziketa teknikoa berriro zehazteko Txekiar Errepublikan egin den nazioarteko topaketan. Euskadik VET Bridge 2025ean parte hartzeak sendotu egiten du Europan erreferente gisa duen zeregina hezkuntza-berrikuntzan eta talentu teknikoaren garapenean. Euskal eredua ikastetxeen, enpresen eta eragile publikoen sare baten bidez egituratzen da, eta LHko sistema malgua, jasangarria eta produkzio-errealitatearekin konektatua egituratzeko moduaren adibide gisa aurkezten da.
Ostrava hiri txekiarrak hartu du VET Bridge 2025 nazioarteko konferentzia, Europa osoko lanbide-heziketako arduradunak, hezkuntzako adituak eta enpresen ordezkariak biltzen dituena. Horien artean dago Hezkuntza Sailaren ordezkaritza bat, Lanbide Heziketako sailburuordea buru duena, eta harekin batera EAEko LHko ikastetxeetako ordezkari-talde bat.
Moravian Silesian Technological Academyk eta Moravia-Silesiako eskualdeak antolatu dute ekitaldia, hezkuntza teknikoaren eta profesionalaren esparruan esperientziak konektatzeko eta nazioarteko lankidetza indartzeko, Europako LHko sistemak modernizatzeko funtsezko une batean.
Txekiako Gobernuak erreferentetzat hartutako Euskadiren parte-hartzea TKNIKAk Euskadiko Lanbide Heziketako Sistemaren barruan duen esperientzian oinarritu da. Europan ezaguna den eredua da, bere egitura integratuagatik, berrikuntza aplikaturantz duen orientazioagatik eta berrikuntzarako, transferentzia teknologikorako eta prestakuntza-metodo berrien garapenerako laborategi gisa jarduten duen produkzio-sarearekin duen lotura estuagatik. Bere funtzioa da Euskadiko LHko zentroak dinamizatzea eta digitalizazioaren, jasangarritasunaren, automatizazio aurreratuaren edo adimen artifizialaren arloetan proiektu estrategikoak ezartzen laguntzea. Gainera, “Tknika LHko euskal sistema osoaren zerbitzura dagoen tresna bat da. Bere xedea etorkizuna aurreratzea eta ikasgelara eramatea da, gure lanbide-heziketak industriaren eta gizartearen erritmo berean eboluzionatuko duela bermatzeko”, nabarmendu du Labaka sailburuordeak.