Euskadiko merkataritza-establezimenduen % 15 baino gehiago sortu berriak dira

0

Egitura komertziala mikroETEek osatzen dute ia osorik, % 68,8k pertsona 1 edo 2 enplegatzen dituzte, eta % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagozkie.

 

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak “Euskadiko Merkataritzaren Barometroa 2024” argitaratu du, Enfokamer Merkataritzaren Euskal Behatokiaren bidez. Urteko estatistika-eragiketa ofizial honek merkataritzaren egoerari eta bilakaerari buruzko datuak ematen ditu, jarduera-arlo guztietako joerak aztertu ahal izateko.

Euskadiko txikizkako merkataritza sektore heldua eta finkatua da, batez beste 22 urteko antzinatasunarekin eta mikroETEen nagusitasun argiarekin. Izan ere, % 68,8k pertsona 1 edo 2 enplegatzen ditu, eta, zehazki, % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagozkie.

Ibilbide profesional luze horrek berekin ekarri du enpresen egonkortasun-tasa handia eta tokiko merkatuaren ezagutza sakona, baina, era berean, erronkak ditu oso aldakorra den testuinguru baten aurrean. Horrek esan nahi du, halaber, kudeaketa-eredu tradizional ugari dagoela, merkatu-dinamika berrietara egokitzeko gaitasuna baldintzatzen dutenak.

Bestalde, EAEko merkataritza-sektore osoaren % 15,4 sortu berri diren eta 5 urte baino gutxiago dituzten saltokiei dagozkie, eta datu horrek bere horretan dirau olatu horretan. Merkataritza-aktiboen berrikuntzak eragin handiagoa du elikaduraren sektorean, dinamismo handiagoa erakusten baitu; izan ere, etxeko gaien salmenta bezalako sektoreek ibilbide luzea dute.

Hain zuzen ere, belaunaldien arteko erreleboa oso presente egon da antzinatasun handieneko euskal merkataritzaren sarean, baina behera egin du, establezimendu berrien sorkuntza nagusitu baita ekintzailetzan. Hala ere, saltokien eskualdaketaren goraldia ikusten da edizio honetan, bereziki sektorean sartu berrientzat, eta hori aukera bat da lurraldean kapilaritatea eta oreka komertziala mantentzeko.

Txikizkako merkataritza-sektorearen beste gai estrukturaletako bat alokairu-erregimeneko lokal komertzialekin lotuta dago, jendearekiko zuzeneko arreta ematen dutenekin, eta gehiengoa dira. 2021etik, Barometroan metodologia aldatu zenetik, alokairu-erregimenean dauden saltokien tasak gora egin du etengabe.

Digitalizazioak aurrera egiten jarraitzen du merkataritza-sektorean, gizarteko beste esparru batzuetan bezala. Konektibitatea, saltokiko terminalak erabiltzeko sarbidea eta merkataritza-kudeaketarako software-tresnak sartzea oso hedatuta daude. Profesionalizazioaren adibide dira, halaber, gehiengo handi batek bere jardueraren gainean egiten dituen analisi eta kontrol finantzarioak.

Bestetik, establezimenduen erdiek baino gehiagok sare sozialak erabiltzen dituzte beren audientziaren aurrean komunikatzeko eta aurkezteko, marka eraikitzeko eta ikusgarritasuna indartzeko. Instagram, Facebook eta WhatsApp sektore askok erabiltzen dituzten tresnak dira, bereziki Modak eta Osasun eta Edergintzak.

Ikusten denez, tamainak eta jarduera-sektoreak baldintzatzen dute digitalizazioaren aurrerapena. Saltoki handienek eta Modak, txikizkako beste saltoki batzuek eta Osasuna eta Edergintza sektoreetakoek azkarrago berenganatu dituzte kudeaketako softwarea, sare sozialak eta e-commerce bezalako tresnak. Horrek, hain zuzen, ahalbidetu die salmenta-kanalak dibertsifikatzea, kudeaketa optimizatzea eta bezeroentzako arreta hobetzea. Aldiz, saltoki txikiek, bereziki Elikadurakoek, profil kontserbadoreagoa dute, bai teknologian eta kudeaketako tresnen erabileran, bai merkataritzako estrategian.

Online kanala eta omnikanalitatea, beraz, erronka bat dira oraindik txikizkako merkataritzaren zati batentzat, establezimenduen % 13,0k bakarrik baitute online salmenta aktiboa beren negozio-unitatean. Gainera, gehienek (% 61,3) salmenten % 5 baino gutxiago lortzen dute bide horretatik.