Javier Hurtado sailburuak azpimarratu du bere sailaren hurrengo kontuek merkataritzaren eta turismoaren eraldaketa digitalean eta adimen turistikoan eragingo dutela

0

Javier Hurtadok Digitaltek kongresua inauguratu du, eta euskal administrazioan aplikatutako gobernantzak eta berrikuntza digitalak pandemiaren kudeaketan eraginkortasuna erakutsi zutela azaldu du

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok Digitaltek Biltzarraren bigarren edizioan parte hartu du, pandemiaren unerik zailenetan bere sailak aurre egin zion kudeaketa-esperientzia teknologia berrietan fokua jarritako foro batean azalduz. Aldez aurreko prestakuntzak, zeharkako ezagutza-multzo batek eta gaitasun teknikoak aukera eman zuten erronka horiek denbora errekorrean modu profesional eta arinean onartzeko. Emaitza euskal merkataritzaren eta turismoaren sektoreentzako erresistentzia-plan bat sortzea izan zen, 114 milioi euroko zuzkidurarekin, aurrekontu arrunta hirukoiztu zuen zifra.

Sailburuak azpimarratu du berrikuntza digitalak eta gobernantzak eraginkortasuna erakusten dutela ondo aplikatuta daudenean. Hala, ezusteko elementu baten aurrean, prozesuak digitalizatzeko aurreko apustua eta, aurrez aurre ez ezik, herritarrekiko kudeaketa guztiak on-line eskaintzen dituen lehen euskal administrazioa izatea alde handia izan zen laguntzak hartzaileengana arin iristeko.

Sailburuak nabarmendu duenez, bere sailak 52,1 milioiko aurrekontua izango du datorren urtean, eta horiei 27,2 milioi gehiago gehituko zaizkie 2022rako, inbertsioetara bideratuta. Guztira 79,3 milioi euro eta % 46ko inbertsioa.

 Javier Hurtadok zehaztu duenez, inbertsioen hazkunde handi hori turismoaren arloko lehentasunezko jarduketa-eremuetako ekintzetan, helmugako jasangarritasun turistikoko planetan, interes turistikoa duten ondasunen birgaikuntzan, eta bereziki saltokiei eta enpresa turistikoei zuzendutako modernizazio-, berrikuntza- eta digitalizazio-programen zenbatekoa handitzean oinarritzen da. Kontu horiek eragina dute merkataritzaren eta turismoaren eraldaketa digitalean, adimen turistikoan eta inbertsioaren hazkundean.

Sailburuak, amaitzeko, pandemiak bere eskumeneko hiru sektoreetan izan duen eragina aipatu du. Merkataritzan merkataritza tradizionalaren aldeko joera antzeman ahal izan da, krisiak bere beharra eta garrantzia balioetsi baititu. Baina, gainera, bada erosketa-portaerekin zerikusia duen joera bat. Ordainbide digitalekin, online erosketekin, sare sozialak edo mezularitza dakartzaten mikro salmenta-eredu berriekin transakzio gehiago daude. Sailak ezagutza eta trebetasun digitalak sortzeko ezagutzak eta tresnak eskaintzen dizkie gure merkatariei Eus-commerce programekin edo Retaileko Euskal Eskolarekin. Bihar online jarraitu ahal izango den jardunaldi bat egingo da, berrikuntzarako oinarri gisa motibazioa izango duena, hiri-ekonomiako retail eta negozioen lehiakortasuna hobetzearren.

Turismoari dagokionez, Javier Hurtadok azpimarratu du datozen hilabeteetan erronka handiei helduko zaiela, eta erronka horiek bere gain hartu ahal izango direla Espainiako Gobernutik eta Europatik iritsiko diren partida garrantzitsuek indartutako aurrekontuarekin.