Javier Hurtado sailburua, sektorearen pertzepzioa positiboa da hurrengo udaberri eta udako kanpaina turistikoen aurrean

0

Javier Hurtado sailburua elkarrizketatu dute Boulevard Euskadi irratsaioaren edizio berezi batean. Sailburuak, Xabier García Ramsdenen galderei erantzunez, esan du Sailak oraindik ez dituela erabiltzen Euskadin erreserbak egiteari buruzko datu zehatzak, eta egunotan elkarteak biltzen ari direla.

Hala ere, sektorearen pertzepzio orokorra ona dela adierazi du, baita autonomia-erkidego gehienetan ere. Joan den astean, hain zuzen ere, beste lurralde batzuetako arduradunekin egindako turismo-foro batean parte hartu genuen, eta denok bat egin genuen Aste Santua urte prepandemikoen oso antzekoa izan zitekeela aztertzeko azterketan, eta aurreikuspenak mantendu egin ziren udara begira.

2022an, Euskadi aurreikuspen onekin abiatu zen turismorako, 2021ean 2020tik 1,2 milioi bidaiari berreskuratu ondoren, % 83ko hazkundearekin. Horrela, nazioarteko turismoaren beherakada arintzea eta estatuko turisten % 32 gehiago erakartzea lortu zen, batez ere 2021eko bigarren seihilekoarekin 2019koarekin alderatuta. Abuztuan eta urrian kopuru handiagoak izan ziren sarreretan, ostatu-gauetan eta batez besteko tarifetan.

Ukrainako gerra-gatazkaren ondorioei eta horrek munduko mugimenduetan eta eragin ekonomikoetan izan ditzakeen ondorioei dagokienez, kontseilariak azaldu du edozein aurreikuspen oso zuhurra izan behar dela. Ez dakigu zein izango diren epe ertaineko eraginak, baina kontuan izan behar da Aste Santuan gure merkatua nagusiki nazionala dela, eta horrek hurbileko inguruneetan duen mugikortasuna merkatu urrunagoetakoa baino seguruagoa izatea eragiten duela. Datuen arabera, hegazkinak Euskadin duen mendekotasuna, gainera, txikia da, eta beste helmuga batzuk baino fidelizazio-maila askoz ere handiagoa du; hori dela eta, espero da turista nazionalak eta hurbilekoak (Portugal eta Frantzia) nazioarteko beste merkatu igorle batzuen joan-etorriak konpentsatzea.

Gaur egun nazioko eta nazioarteko komunikabideetan zabaltzen ari den BIZIT Euskadi turismoaren sustapen-kanpainari dagokionez, turistek gero eta gehiago esperientzia bakarrak bizi nahi dituztela eta bisitatzen duten lekuaren murgiltzea modu lokalagoan sentitu nahi dutela dioten datuetan oinarritzen da, eta sailburuak Euskadi ezagutzera gonbidatu ditu, beste bat bezala sentiarazi nahi ditugulako, hori delako itzuli nahi duten eta gure benetako enbaxadore bihurtzeko modurik onena. Euskadi bizitzea nahi dugu, badakigulako turistek, gero eta gehiago, esperientzia paregabeak bizi nahi dituztela, bisitatzen duten lekuaren murgiltzea modu lokalago batean sentitu nahi dutela, beste bat bezala sentitu nahi dutela, hori baita itzuli eta gure helmugaren benetako enbaxadore bihurtzeko modurik onena. Euskadi bizi dadin nahi dugu.

Europako Funtsei dagokienez, Hurtadok azpimarratu du administrazioek elkarrekin egindako lana eta Sailak turismoaren eta merkataritzaren sektoreetara eraldakorrak izango diren funts horiek iristeko duen zeregina. 3400 milioi euro daude turismoari bultzada bat emateko, eta funtsezko proiektu bat dago: helmugako jasangarritasun turistikoko planak, non Euskadiri 67 milioi dagozkigun. Hamaika euskal destino daude dagoeneko plan honen barruan eta laguntza horiek gauzatzen ari dira. Europako funtsak beren helmugara iristen ari dira. Sailburuak hurrengo deialdian aurkezteko gonbita egin die proiektu sendoak dituzten toki-administrazioei, eta berretsi du gobernuak bere atea jotzen duen edozein administraziori laguntzen diola.