Barakaldoko DBHko 3. eta 4. mailako 500 ikaslek baino gehiagok parte hartu dute ikasturte honetan ‘Kontsumo Eskola’ tailerretan

0

Etorkizuneko kontsumitzaileen hezkuntza ikuspegi kritiko eta arduratsutik sustatzen duen programak udalerriko lau ikastetxeren laguntza izan du aurtengo edizioan, eta guztira 39 tailer egin dira. Udaleko Hezkuntza Sailak KIUBarekin lankidetzan bultzatutako ekimenak harrera ona izan du parte hartu duten ikasleek 2014an abian jarri zutenetik. Hori dela eta, ekimena 2023-2024 ikasturtean itzuliko da, besteak beste, familia-ekonomiari, markismoari, arropa eta oinetakoei, elikagaien edo piercing etiketei eta tatuajeei buruzko ikastaroekin.

Barakaldoko ‘Kontsumo Eskola’ programak, Udaleko Hezkuntza Arloak KIUBekin koordinatuta bultzatutakoak, kontsumo arduratsuari buruzko prestakuntza espezifikoa eman zien DBHko 3. eta 4. mailako 566 ikasleri 2022-2023 ikasturtean. Ekimena udalerriko 4 ikastetxeren bitartez bideratu zen, eta ikasleen harrera ezin hobea izan zuen. Horregatik, datorren ikasturtean ere egingo da, «etorkizuneko kontsumitzaileak jarrera kritikoan eta kontsumo arduratsuan oinarrituta prestatzeko», Barakaldoko Udaleko Ekonomia Sustapeneko zinegotzi David Sollak adierazi duen bezala.

Amaitzear dagoen ikasturtean, 39 tailer egin dira guztira, eta honako gai hauei buruzko prestakuntza espezifikoa eman da: Piercing eta tatuajeak; Markismoa eta publizitatearen eragina; Kontsumo iraunkorra telefonia mugikorrean; Familiaren ekonomia; Aparatu teknologikoen kontsumitzailearen eskubideak eta betebeharrak; Elikagaien etiketatzea eta esanahia; eta Arropa eta oinetakoak. Tailerrak Beurko, Gurutzeta, Trueba eta IMFPB Bituritxa institutuetan egin dira.

Irailean berriro abiatuko den ekimen honen helburu nagusia Barakaldoko gazteei informazioa eta prestakuntza ematea da, ondasunen kontsumitzaile eta zerbitzuen erabiltzaile gisa jarrera kritiko eta arduratsuak gara ditzaten.

Era berean, hainbat helburu osagarri jasotzen ditu: tailerretan azaltzen diren kontsumo-gai bakoitzari buruz beharrezkoak diren oinarrizko ezagutzak eskuratzea – beharrezkoa izanez gero, horien portaerak eta jarrerak alda ditzaten –, eta merkatuaren funtzionamendua eta egitura benetan ezagutzen duten kontsumitzaileak eta erabiltzaileak prestatzea, haien portaerekin kontziente eta kritiko izan daitezen..

Halaber, kontsumoaren eta ingurumenaren, osasunaren eta bizi-kalitatearen artean dagoen harremanaz jabetu behar da, eta portaera arduratsuak hartu behar dira maila indibidualean eta kolektiboan. Azkenik, kontsumitzaile eta erabiltzaile gisa etengabeko prestakuntza-jarrera sustatu nahi da, eta kolektiboaren interes komunak defendatzeko elkartze-zentzua garatu.

«Ikuspegi orokor horretatik, kontzeptuak gazteen errealitatera egokitu ditugu, helburuak eskuragarriak eta lorgarriak izan daitezen» gogoratu du Sollak. «Batez ere, beren ekintzen, sinesmenen eta kontsumo-ohituren erantzule direla jakin dezaten lan egin dugu», esan du.