Muebles Lufe, kontsumitzailearentzako zuzeneko online salmentaren arrakasta ikusgarria

0

Muebles Lufe arrakasta ikusgarria izan duen ETE baten kasua da. Gipuzkoako konpainiak urtean 12 milioi euroko fakturazioa lortu du 10 urtean, eta urtero % 25era arteko hazkundea izan du. Bezeroek beren etxeetan muntatzen dituzten pinu zurezko altzariak kontsumitzaileari zuzenean eta online saltzean datza arrakasta. Enpresak SPRI Taldearen Kloud programaren laguntza jaso du. Zerbitzu, datu eta aplikazio informatiko guztiak Kloud eremuetara migratzen laguntzen die programa horrek EAEko enpresei. SPRI Taldeak EAEko enpresei beren proiektuak ezagutarazteko aukera eskaintzen die “Zutaz mintzo gara” egitasmoaren bidez.

Enpresa 2014an sortu zen, Enrique Arrillaga sortzaileak izandako beste enpresa-proiektu bat zapuztu ondoren. “Ateak egiteko pinu-taulak egiten zituen enpresa familiarra nuen, eta zuraren arloan balio erantsiko produkturen bat bilatu nahi nuen, baina ez zuen funtzionatu eta porrot egin nuen”, adierazi du. Orduan, emaztearekin batera, Arrillagak Internet bidez egurrezko oheak saltzen hastea erabaki zuen, “finantzaketarik ez geneukalako eta bankura joaterik ez genuelako”.

Lagun baten, Lander Garateren, pabiloi bat alokatu zuten Azpeitian. Beste lagun batek, Iñaki Larrañagak, egurra eman zidan, eta askoz jende gehiagok lagundu zidan. Batere dirurik gabe hasi ginen eta pixkanaka aurrera joan ginen. Bigarren eskuko makinak erosi ahal izan genituen eta hazten hasi ginen. Azpeitian beste pabiloi bat alokatu genuen”.

Arrakasta gero eta handiagoa izan zen 2017tik aurrera, 8 langile izatera iritsi baitziren. “El Pais egunkarian egindako elkarrizketa batean atera ginen. Euskal Ikea gisa aurkeztu gintuzten, eta dena lehertu zen. Produktuak kendu behar izan genituen, ez baikinen gai iristeko, eta beldurrei ere aurre egiten hasi ginen, aurreko esperientzia hain negatiboaren ondoren”.

2019an, konpainiak egungo pabiloia erosi zuen Aizarnazabalen, 6.000 metro karratuko azalerarekin. Orduan, fakturazioa 5,6 milioi eurokoa izan zen, 2014an Muebles Luferen lehen urtean lortutako 200.000 euroak baino askoz handiagoa. Ekoizpen-gama zabaltzeari ere ekin zioten.

Oheak

Produktu nagusiak oheak dira, eta apaintzeko beste elementu batzuekin osatzen dira: ispiluak, tiraderak, apalategiak, komodak, arasak, armairuak, aulkiak edo mahaiak. “400 produktu inguru ditugu”. Bezeroak herritar partikularrak baino ez dira, eta salmenta Espainian, Frantzian eta Portugalen egiten da. “Aurten Italian sartu nahi dugu”.

Arrillagak azaldu du arrakastaren sekretua online salmentan dagoela. “Marka handiak daude, baina guk saltzen dugu fabrikatzen duguna. Gure lehiakideak merkatariak dira, ez fabrikatzaileak. Gure modeloak funtzionatzen du fabrikatik kontsumitzailearengana zuzenean iristen garelako”.

Enpresaren beste berezitasun bat jasangarritasun-zigilua da. “Eta tokikoak gara, zur ziurtatuarekin, tokiko laneskuarekin eta kostu doituarekin. Pinua bakarrik erabiltzen dugu eta gure energia-kontsumoa oso txikia da, ez da kostuen % 1era iristen “.

Bere jardueraren erakusgarri, egunean 200 eskari eta 1.000 pakete izapidetzen dituzte, eta bost kamioik garraiatzen dituzte horiek egunero. Webguneak 7.000 bisita jasotzen ditu egunero. 45 pertsona inguruk osatzen dute plantilla, eta iaz 12 milioi euroko fakturazioa izan zuen, urtean % 20 eta % 25 arteko hazkundeekin.

SPRI Taldearen Kloud programaren laguntza webguneko zerbitzarien gaitasunak hobetzera eta handitzera bideratu da. “Iaz altzari itsusien kanpaina bat egin genuen, eta 387.000 pertsonak eman zuten izena. Webgunea erori egin zen eta, horren ondorioz, laguntza eskatu genuen”.

Konpainiaren erronka ekoizpena handitzen jarraitzea da. “Lean manufacturing-a ezartzen ari gara, fabrikazioan alferrik ezer ez galtzeko eta balioa sortzen duen horretan zentratzeko. Pentsamoldea eta prozesuak errotik aldatzea dakar, barne-prozesuak, inbentarioak eta paletizatuak kenduz. Dena berriro antolatzea da. Hazkundeak horretara behartzen gaitu, erreferentzia eta stock gehiago baititugu. Ekoizpen-eredua aldatzean zentratuta gaude”.

Hedapenari dagokionez, Europarantz zabaldu nahi du online eredu berarekin. “Eta asmoa da hilean produktu berri bat merkaturatzea, nahiz eta oraingoz ezin diogun erantzun daukagun eskaerari”.