Sirope: “Brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresak desabantaila-posizio batetik abiatzen dira”

0

Mundua asko aldatu da, baita bertan bizi garen pertsonak, komunikatzeko modua, erabiltzen ditugun bideak edo markekin dugun harremana ere. Siropek lehen pertsonan bizi izan du trantsizio hori, 2011 inguruan emandako lehen urratsetatik hasi, eta gaur egun 20 profesionalek osatzen duten taldea izateraino. Egun brandingaren eta komunikazioaren alderdi guztiak jorratzen ditu Orbea, Kaiku, Euskadi Fundazioa, Gaztea, Eusko Jaurlaritza, Azti eta beste hainbat enpresarentzat. Ales Landetak, Bilboko sormen agentziaren zuzendari eta sortzaileak, bere historiaren errepasoa egiten du eta sektorearen orainari eta etorkizunari eragiten dieten erronkei buruz hitz egiten du, hala nola, berrikuntzari edo adimen artifizialari buruz.

Zein da abangoardian mantentzeko gakoa?

Gure bilakaeraren gakoa pentsamendu kritikoa, autoexijentzia eta talde askotariko eta konprometitu baten indarra uztartzea da. Aldaketetara egokitzea eta joerak aurreikustea funtsezkoak dira berritzeko eta etengabe eboluzionatzen ari den mundu honetan adierazgarriak izaten jarraitzeko. Gure bezeroak ere azpimarratuko nituke, kasu askotan lehen mailako erakundeak eta enpresak direnez, haiekin batera hazten eta aurrera egiten laguntzen digute.

Berritzea da Siroperen gako-hitzetako bat. Proiektu guztiak izan daitezke berritzaileak?

Berrikuntza ez dago soilik teknologian, baita ikuspegi sortzaileetan, lan-metodologietan eta gure bezeroei eskaintzen dizkiegun soluzioetan ere. Etengabe ibilbide berriak bilatzen ditugu, agertokiak planteatzen ditugu, lan egiten dugun markak nabarmentzeko, bereizteko eta publikoarekin modu erreal batean konektatzeko. Dudarik gabe, esan dezakegu berrikuntza gure egunerokoan eta gure proiektu guztietan presente dagoen elementua dela.

Hala ere, berritzea beti da erronka.

Berritzea gauzei ematen diezun ikuspegia da. Adibide paradigmatiko batzuk aipatzearren, Los 40 Principaleseko agertoki bat muntatzera iritsi gara Greenpeaceren ontzi batean aste batetik bestera; Orbearekin lankidetzan bizikleta baten diseinuan parte hartu dugu; izen bera zuten 2 enpresak bakar bat bezala lan egitea lortu dugu; haize eta euri denborale baten erdian turismoko spot bat filmatzea; edo auzo oso baterako kanpaina bat biralizatzea. Era berean, nazioartean jardutea eskatzen zuten proiektuak garatu ditugu, Suedia edo Japonia bezalako leku desberdinetan. Horrelako erronkek sormenarekiko grina bizirik iraunarazten digute, gero eta hobeak izateko gure elikagaia baita. 

Ia marka guztiek presentzia digitala duten testuinguru honetan, zein da nabarmentzeko gakoa?

Horixe da proiektu bakoitzean erantzuten saiatzen garen galdera nagusia. Gure ustez, sekretua ibilbide-orri argi bat izatea da, ondo zehaztutako estrategia bat izatea eta zure markaren balioa modu koherente eta bereizgarrian helaraztea. Sinplea dirudi, baina praktikara eramanez gero, esperientzia eta espezializazioa behar dira; beraz, ezinbestekoa da gaian aditua den partner bat edukitzea.

Kasu askotan, enpresek ez dute onartzen brandingaren eta identitate digitalaren garrantzia. Zein da bere balioa?

Brandinga enpresaren arima da. Batez ere lehiakortasunak eta globalizazioak markatutako negozio-ingurune batean, hala nola industrian. Aukeraz betetako mundu batean, marka indartsu bat besteengandik bereizten da, ez bakarrik saltzen duenagatik, baizik eta irudikatzen duenagatik. Brandingak ez du soilik enpresa bat lehiakideengandik bereizten, kontsumitzaileekin konexio emozionala ere eraikitzen du, markaren balioak, misioa eta nortasuna modu koherente eta erakargarrian komunikatzen ditu konexio-puntu guztietan. Gure ustez, gaur egun brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresek desabantaila nabarmena dute beren lehiakideen aurrean. 

Azkenaldian asko hitz egiten da Adimen Artifizialak diseinuaren munduan dituen eta izango dituen ondorioez. Zer pentsatzen duzue horren inguruan?

Adimen artifiziala, gaur egun, dagoeneko teknologia disruptiboa da bizitzako arlo guztietan. Sormenaren eta diseinuaren munduan ere hala izaten ari da. Gurpila edo elektrizitatea asmatzeak ere hurrengo belaunaldien bizitzak eta prozesuak eraldatu zituen. Berez talde digitala izanik, horrelako iraultzak berezko zerbait bezala bizi ditugu. Teknologia egoki erabiltzeak hobeto eta azkarrago ekoiztea ahalbidetuko du, baina giza garunek markatuko dute jarraibidea.

Nola ikusten duzue sektorearen etorkizuna?

Oso agertoki interesgarria zabaltzen ari da, eta marka gehienak kontzientzia handia hartzen ari dira alderdi horretan. Euskadin, adibidez, industria-sektorea ere, tradizionalki ez baita hain harkorra izan, brandingaren eta komunikazioaren garrantzian sinesten hasia da. Beraz, sektorearen etorkizuna baikor ikusten dugu. Egokitzen eta eboluzionatzen jarraitzera bultzatzen gaitu. Gakoa izango da bizkorrak, ausartak eta benetakoak izatea eta pertsonei eta markei benetan axola zaien horrekin bat etortzea.

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.