Euskadiko Turismoaren Kode Etikoan erregistratzea 346 enpresa eta destinok lortu dute

0

Euskadiko Turismoaren Kode etikoaren helburua da turismo-erakunde guztiek eguneroko jardunean erantzukizun sozialak eta ingurumen- eta ekonomia-jasangarritasuna txertatzea.

Euskadiko 346 enpresa eta destinok Euskadiko Turismoaren Kode etikoarekin duten konpromisoa egiaztatu dute. Batzorde ikuskatzaile batek baliozkotu eta Euskadiko Etika Turistikoaren Erregistroan inskribatu dituen erakundeen artean daude turismo-informazioko bulegoak, eskualdeko garapen-agentziak, biltzar-jauregiak (Gasteizko Europa jauregia), ostatu-enpresak, jatetxe-enpresak, hargailuak, bidaia-agentziak, natura- edo abentura-turismoko enpresak edo Chillida Leku bezalako museoak.

Egiaztapena lortzeko, enpresek eta destinoek prestakuntza-ibilbide zorrotza egin dute, Kodearen zortzi printzipioetan oinarrituta. Honako hauek dira: turistak ulertzen eta errespetatzen laguntzea, tokiko kultura sustatzea, Gizateriaren Kultura Ondarea zaintzea, pertsonen eskubideak errespetatzea, sektoreko langile eta enpresaburuei tratu egokia ematea, bikaintasuna eta profesionaltasuna lantzea, jasangarritasun-praktikak hobetzea eta dagozkien eremuetan berdintasuna, inklusioa eta tolerantzia bultzatzea. Prestakuntza hori berretsi egin da ondoren, erakunde bakoitzean egindako memoria batekin eta pandemiaren eskakizun soziosanitarioetara egokitutako «Turista arduratsuaren gida» hedatzeko konpromisoarekin.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak ziurtatzen du enpresak eta erakundeak kodearen eskakizunetara egokitu ahal izango direla Basquetour Turismoaren Euskal Agentziak emandako ikastaroekin eta aholkularitzarekin, helmugetako erakundeen lankidetzarekin. Era berean, Sailak Euskadiko Kode Etikoan prestatzea irizpide positibo gisa sartu ditu bere laguntza- eta diru-laguntzen programetan.

Kode hori onartuz eta eragileak pixkanaka sartuz, Euskadik, bere destinoek eta enpresek turisten oinarrizko eskubideak, establezimendu jasangarrien hautaketa eta informazio- eta prebentzio-ekintza zehatzen konpromisoa txertatu dituzte bere jardunean, bai sailaren aldetik, bai sektorearen aldetik.

Aurtengo edizioan, kodea hartzeko konpromisoa hartzen duten enpresek eta destinoek, kodea hartzeko prestakuntza-ibilbideaz gain, Helmuga segurua programan parte hartzeko aukera izango dute: beren kontingentzia-planak 19-Kodea prebenitzeko jardunbide egoki aurreratuetara egokituko dituzte, kode etikoaren 1. printzipioari erantzuteko. Gaitasun digitalei, berrikuntzari eta dibertsitate funtzionalari buruzko prestakuntza osagarriak ere eskuratu ahal izango dituzte, Euskadiko turismoaren kode etikoaren gainerako printzipioekin duten konpromisoa indartzeko.

Erakundeen kopurua lurraldeka eta eskualdeka

Áraba: Aiaraldea: 13. Estribaciones Gorbea: 14, Arabako Lautada: 9, Arabako Mendialdea: 4, Arabako Errioxa: 8, Añana: 15, Vitoria-Gasteiz: 14.

Bizkaia: Bilbao: 13, Busturialdea: 15, Enkarterri: 19, Getxo: 18, Gorbeialdea: 18

Lea-Artibai: 12, Portugalete: 6,.Santurtzi: 7, Uribe: 15.

 

Gipuzkoa: Bidasoa: 12, Debabarrena: 12, Debagoiena: 18, Donostia: 13, Donostialdea: 20, Goierri: 16, Oarsoladea: 14, Tolosaldea: 8, Urola Erdia: 7, Urola Garaia: 3, Urola Kosta: 23.