Irudek: “Arrisku handiko egoeretan ez dago bigarren aukerarik, eta akatsa ez da aukera bat”

0

Nola jaio zen Irudek? 

Duela 32 urte hasi zen. Hiru bazkide, horietako bat nire aita, Irudek izenarekin hasi ziren lanean, NBEen banatzaile gisa. Denborarekin pentsatu zuten banatzaile izatea pixka bat salduta egotea zela, mundu guztia marka berdinak, prezio berdinak eta abarrekin aritzen baitzen. Orduan fabrikatzen hasi ziren. Pixkanaka sokak, arnesak… Sektorea oraindik ez zegoen orain bezain heldua. Gaur egun, 500 erreferentzia baino gehiago ditugu gure katalogoan, eta gero eta eskakizun gehiago dituen merkatu batean lan egiten dugu. Duela 32 urte Iruran (Gipuzkoa) hasi ginen, herriko plazan, eta gaur egun Adunan (Gipuzkoa) gaude, guk egin dugun pabiloi berri batean. Zorua erosi, eraiki, diseinatu…  

Hasierako oinarrizko produktu horietatik orain katalogoan dauden bostehun baino gehiagotara, nolakoa izan da babes-ekipamenduen bilakaera?  

Bilakaera handia izan dute, merkatuak bilakaera handia izan duelako. Duela 32 urte inork ez zuen autoan gerrikoa jartzen, eta gaur egun jendeak, zorionez, hala egiten du. Horrela, merkatua garatzen joan da, gure produktuak eta araudiak bezala. Arnes bat duen soka batek balio ez duela jakinda, istripuak izan direlako, gaur egun jendea haratago doa eta erosotasuna ere bilatzen du, beraz, hori kontuan hartzen dugu diseinatzerakoan. Badakigu lanordu asko direla, eta orain horrelako ezaugarriak sartzen dira. Hori dela eta, gamak dauzkagu, oinarrizko gama batetik edo erdi-goi mailakotik hasi eta ‘premium’-a arte. Hala ere, gu merkatuan ‘premium’ marka bezala kokatzen gara. Ez gara merkeenak eta ez dugu merkeenak izan nahi, nahiz eta prezio oso lehiakorrak ditugun eta multinazional handiek eskaini ezin duten malgutasuna, azkartasuna, material-stock handiak… eskaintzen dituen familia-enpresa izatearen onurarekin. Produktu-kalitate aparta izateaz gain, zerbitzu bikaina ematen dugu. Arrisku handiko egoeretan ez dago bigarren aukerarik, eta akatsa ez da aukera bat.  

Teknologia berriak erabiltzen al dira produktu berri horietan eta horiek fabrikatzeko eta probatzeko?  

Gure ekipamendu guztietan NFC txip bat da inplementatuta daukagunetako bat, ‘Irucheck’ deitzen duguna. Arauz, urtero nahitaezko berrikuspena egin behar da ekipo guztietan. Horretarako, talde bakoitzean ezarritako txip horiek ditugu, eta aplikazio baten bidez egiten ditu ikuskapenak. Gainera, barne-testak egiten ditugu Adunako gure laborategian, dinamikoak zein estatikoak. Dinamikoek produktuak 100 kg-ko maniki estandar batekin nola jokatzen duen ulertzen dute, hori baita arauak markatzen duena, eta kilo gehiagorekin test estrak egiten ditugu. Estatikoak produktuen erresistentzia egiaztatzen du. Ohikoenak biak dira.  

Eta zein sektore motatan erabiltzen dira Irudeken produktuak?  

Batez ere, industria-sektorean. Edozein enpresa mota; hemen ondoan dauden Irizarrengandik hasi eta bi metro baino gehiagoko altueran lan egin behar den denda txiki bateraino. Bi metrotik aurrera ekipoak erabili behar dira. Horregatik, imajina daitekeen edozein industria mota izan daiteke: haragiak, manufaktura, ehunak, mekanizazioak… Eta gero, jakina, energia berriztagarriak, petrolio-industriak, kimikoak, ontzi-enpresak, eraikuntza, lan bertikalak…  

Irudek 50 herrialde baino gehiagotan dago. Nola iritsi da hain urrutira?  

Ahalegin eta lan handiarekin. Munduko azokarik garrantzitsuenetara aurkezten gara. Duela gutxi Estatu Batuetako San Diegon izan gara; aldi berean Italian, Bergamon, eta baita Singapurren ere. Oso denbora gutxian hiru kontinentetako hiru herrialdetan egon gara, eta merkatu-azterketak ere egin ditugu, SPRI Taldearen laguntzarekin.  

SPRI Taldearen laguntza horietako bat izan da, duela gutxi, Hazinnova egiaztapenaren bidez, berrikuntza ez-teknologikoko ETE berritzaile gisa. Zer esparrutan aplikatzen da laguntza mota hori? 

Azkena merkatu berrien proiektua izan da, nahiz eta hainbat egin ditugun. Duela gutxi bat egin genuen giza baliabideen, biltegiaren eta logistikaren arlorako… Laguntza arlo hori hobetzeko azterketa edo diagnostikoa eta aholkularitza egitean datza. Merkatu berriena, zehazki, Baltikoko herrialdeentzako ikerketa bat izan zen, non merkatua aztertzen den eta esportatu ahal izateko laguntza-prozesu bat hasten den. Horrelako programek bezero berriak, datu-baseak eta abar lortzen laguntzen dute.  

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.