Javier Hurtado sailburuari elkarrizketa Radio Vitorian: Sailean lanean ari gara Tourra Euskadin irten eta hurrengo egunean

0

– Turismoa portaera bikaina erakusten ari da lehen bost hilabeteetan lurralde guztietan

– Isilbidezko kolusioa gertatzen ari da, eta, horren ondorioz, bankuen interes-tasen igoera ez da aldatu herritarren onurarako gordailuen ordainsariaren igoeran.

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua elkarrizketatu dute gaur Radio Vitorian. Bere hitzaldiaren ardatza Tourraren irteerak euskal hiriburuetan ekarriko duen nazioarteko proiekzioa izan da, Euskadik nazioartean duen irudia indartzeko balioko duen ekitaldia. Sailburuak adierazi du Destino Euskadi prest dagoela Grad Depart eta bertaratuko diren milaka bisitariak hartzeko, esperientzia, gaitasuna eta sektore profesional prestatua dugulako.
Sailburuak adierazi du Turismo Sailaren lana Tourraren hurrengo egunean dagoela bideratuta. Apustua da jasangarritasun turistikoari lagunduko dion egiturazko estrategia bat sustatzea, desestazionalizazioaren, fluxu-mugimenduaren edo egonaldiaren luzapenaren bidez. Hurtadok nabarmendu du euskal turismoarentzat benetan garrantzitsua dena Tourrak gerora izango duen eragina dela Euskadiren irudian eta bere lurraldeak munduan izango duen posizioan, bai eta sortuko duen errentagarritasunean ere.

Tourraren antolatzaileek emandako datuen arabera, ekitaldiak 150 milioi ikusle baino gehiago biltzen ditu Europan bakarrik. Tourra 190 herrialdetan jarraitzen da, 30 milioi bisitari bakarrekin sare sozialetan eta 2.000 kazetari inguru desplazatuta, beraz, Euskadirentzat eta bere baliabideentzat aparteko erakusleihoa izango da. Sailburuak Euskadiko aireko irudiak azpimarratu ditu, mendi eta haran ikusgarriekin eta kostaldearekin, eta lurraldea ohiko sustapen-ekintzen bidez iristea zailagoa eta garestiagoa litzatekeen lekuetan ezagutarazten lagunduko dute.
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuaren arabera, Euskadik lotura handia du bizikletarekin, eta, gainera, lurraldeak beharrezko elementuak ditu zikloturista produktu sendo bat garatzeko. Bere sarbide onak, kalitatezko kirol azpiegiturak, hotel aukera zabala eta kalitate handiko eskaintza osagarri erakargarria nabarmendu ditu. Nazioarteko ekitaldien presentzia eta kirol-komunitate aktibo eta kohesionatua ere aipatu ditu.
Ildo horretan, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak ibilbide-orri bat bultzatu du Euskadin zikloturismoaren estrategia sustatzeko. Helburua euskal zikloturismoaren eskaintza bultzatzea eta sendotzea da, ibilbide handien bidez bizikletaz bidaiatzea sustatuko duena, aberastasuna eta enplegua sortuz lurralde osoan, eta hiri-arloaren eta landa-arloaren arteko lotura sustatuz.

Turismo-sektorearentzat uda ona espero ote den galdetuta, sailburuak adierazi du sentsazioak onak direla, baina datuekin baieztatzea espero duela. Ildo horretan, jakinarazi du Araba eta Gasteiz portaera ona izaten ari direla turismoaren ikuspegitik: Gasteizen % 25eko hazkundea izan da 2023ko lehen 5 hilabeteetan, eta Araban, berriz, % 18koa. Horrek esan nahi du Sailak eskaria desestazionalizatzeko duen estrategia funtzionatzen ari dela, eta urte honetan sektorea portaera bikaina izaten ari dela lurralde guztietan.

Interes orokorreko tasen igoera gorabehera, gordailuen ordainsari baxuak mantentzen diren banketxeen egungo egoerari dagokionez, sailburuak uste du ezohiko egoera gertatzen ari dela Europako eremuarekin alderatuta. Esan nahi dugu Espainian % 1,31 inguruko ordainsari-ehunekoa eskaintzen zaiela gordailuei, eta Europan, berriz, % 2,11koa. Uste dut interes-tasen igoera horiek erabiltzaileari helarazi behar zaizkiola. Zentzu horretan, bat nator joan den astean MLBNko presidenteak esandakoarekin, banketxeen arteko ezkutuko kolusioa ikusten ari dela, eta ez dela ulertzen bezero berriak erakarri nahi dituenik ez egotea eta gordailuen ordainketa erreakzionatu hori hobetzea erabakitzen duenik.
Kontsumoari dagokionez, sailburuak elkarrizketa itxi du, eta herritar guztiek gonbidapena egin du Kontsumobideren bulegoen bidez salatzen dituen ondasun edo zerbitzuak eskuratzearen arloan kalte egiten dion edozein egoera ikusten duenean. Duela gutxi, isun handiak jarri dizkiegu bezeroekiko kontratu-betebeharrak betetzen ez zituzten finantza-erakundeei, eta uste dut garrantzitsua dela herritarrek salaketarik jar dezaketela jakitea. Nik beti esaten dut ez dagoela erreklamazio txikirik, ezta enpresa handiegirik ere, saiatu egin behar da eta administrazio eskudunak herritarraren ondoan gaude.