Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok Retail Euskal Eskolaren V. Kongresua inauguratu du Bilbon. Biltzar hori funtsezkoa da euskal merkataritza-sektorearentzat, eta tokiko merkataritzaren egungo eta etorkizuneko erronketan jarri du arreta, eraldaketa digitalak, jasangarritasunak eta kontsumo-ohituren aldaketek markatutako testuinguruan.
Inaugurazioan, sailburuak nabarmendu du hurbileko merkataritzak funtsezko zeregina betetzen duela auzo, herri eta hirien elementu egituratzaile gisa, bai eta etengabe aldatzen ari den ingurune batera egokitzeko duen gaitasuna ere. “Tokiko merkataritza bizitza da, kohesio soziala da, baita esperientzia emozionala ere”, adierazi du.
Kongresuak sektoreko profesionalak, adituak eta tokiko merkatariak bildu ditu, eta beren esperientzia partekatu dute, erosteko eta kontsumoarekin erlazionatzeko modu desberdinetan hainbat belaunaldi elkartu diren agertoki baten aurrean. Ingurune horrek “trantsizio hirukoitza” deiturikoa jorratzera behartzen du merkataritza: ingurumenekoa, soziodemografikoa eta digitala, merkataritza ez ezik hiriko espazioak eta bizimoduak ere birdefinitzen dituena.
Retail Euskal Eskola merkataritza-sektorearen zerbitzura dagoen tresna gisa kokatzen da eraldaketa-prozesu horretan. Etengabe eboluzionatzen ari den proiektua, gaitasun digitalei, laguntza pertsonalizatuari eta berrikuntzara, fidelizaziora eta omnikanalitatera bideratutako tresnei buruzko prestakuntza eskaintzen duena. Hori guztia, euskal merkataritzaren lehiakortasuna eta jasangarritasuna indartzeko.
“Etorkizuneko merkataritzari begiratu behar dion merkataritza baten aurrean gaude, non zerbitzua bereizgarria den, eta teknologia aliatu bihurtzen den arreta eraginkorragoa eta pertsonalizatuagoa izateko”, azpimarratu du. Zentzu horretan, eraldaketa-etapa honetan merkataritzari laguntzeko, bultzatzeko eta laguntzeko erakundeek egindako apustua azpimarratzeko ere balio izan du jardunaldiak.
Bestetik, erakundeek eta herritarrek tokiko merkataritzaren defentsan duten erantzukizun partekatua azpimarratu da. “Ezin diegu bizkarra eman hurbileko gure negozioei, eta, ondoren, penatan izan haiek desagertu direlako. Tokiko merkataritzari laguntzea gure kaleetako bizitza eta gure gizartearen aurrerapena babestea da”, esanez amaitu du.
Kongresuak berretsi egin du merkataritza-eredu jasangarri, berritzaile eta eskari berrietara egokituarekiko konpromisoa, eta merkataria nabarmendu du Euskadiko ekonomia eta giza ehunaren funtsezko osagai eta gizarte-eragile gisa.