Mugikortasun Jasangarriaren Saila aurrera doa Atotxako geltokiko obren azken fasean, Egiako igarobidea ireki ondoren

0
  • Espazioak zabalera handiagoa izango du, erdigunea eta Urumea ibaiaren eremua auzoarekin, Tabakalerarekin eta Cristina Enearekin hobeto lotzeko
  • Astelehenean itxiko da obrek iraun duten bitartean azpiko igarobidea ordeztu duen oinezkoentzako behin-behineko igarobidea

Euskadiko abiadura handiko lehen terminala izango den Donostiako Norteko geltokiaren (Atotxa) obrak amaierara hurbiltzen ari dira. Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren Sailak irekiko du Egiako igarobidea, terminala lurpetik zeharkatuta hiriaren erdigunea eta Urumea ibaiaren ingurua auzoarekin, Tabakalerarekin eta Cristina Enearekin berriro lotzeko. Datorren astelehenera arte, sarbide hori obren hasieratik azpiko igarobidea ordeztu duen eta ekainaren 23an behin betiko itxiko den oinezkoentzako behin-behineko igarobidearekin batera egongo da.

Susana García Chueca Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak, Miguel Ángel Páez Azpiegituretako eta Mugikortasun Jasangarriaren sailburuordeak eta Antonio López Euskal Trenbide Sareko zuzendari nagusiak igarobide berriaren obrak bisitatu dituzte gaur. “Geltokiaren obra aurreratuta dago, eta datozen hilabeteetan hasiko da azken fasea”, adierazi du García Chuecak. Otsailean geltokia behin-behineko konfigurazioarekin berriro ireki zela gogorarazi du, eta orain igarobide hori berriro irekiko dela, oraindik obrek jarraituko duten baina dagoeneko dimentsio berriak erakusten dituen lehen fasean. “Igarobide berriak ez du aurrekoarekin zerikusirik, askoz zabalagoa izango da, argiztapen hobea izango du eta ingurunearekin hobeto integratuta egongo da”, azpimarratu du. Udazkenetik aurrera, bertatik sartu ahal izango da aldirietako eta distantzia erdiko trenbide-zerbitzuetarako lurpeko atarira; obra amaitzean, berriz, distantzia luzeko atarira ere bertatik sartu ahal izango da.

Garraio arduradunak gogorarazi duenez, Eusko Jaurlaritzaren esku dagoen Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoa Espainiako Gobernuaren aginduz egiten ari den geltokiaren obraren helburua abiadura handiko trenaren etorrerara egokitzea da. García Chuecak esku-hartzearen “konplexutasun handia” azpimarratu du, izan ere, obra hasi zenetik aldirietako eta distantzia ertain eta luzeko aldirietako trenbide-zerbitzuek aktibo jarraitu baitute.

Frantzia pasealekua eta Nestor Basterretxea plaza lotzen dituen azpiko igarobidea bihar irekiko da, geltokiaren eraberritzearen ondorioz herritarren mugikortasunean izandako eraginak murrizteko eta egungo obra fasean aurreikusitako lanen aurrerapenarekin jarraitu ahal izateko. Hori dela eta, datozen hilabeteetan behin betiko egoeran okupatuko duen espazio osoaren zati bat oinezkoentzat prestatuko da, eta pertsonak, igarobidearen altuera berean dagoen lurpeko geltokiko gainerako atarian aurreikusita dauden lanen jarraipenarekin batera ibiliko dira. Horretarako, albo bakoitzean egongo diren bi itxiturek oinezkoak eta obrak bereiziko dituzte, eta, une jakin batzuetan, espazio batzuk mugatu egingo dira, sabaietako eta zoladurako akaberak osatzeko –beti ere pertsonak ibiltzeko gutxieneko bost metroko zabalerari eutsiko zaio–. Behin betiko bertsioan, igarobidea 12 metro izango da zabal Urumea ibaiaren aldean, eta 30 metrokoa Tabakalera aldean.

Beheko igarobidetik sartzeko bidea astelehenetik aurrera berreskuratuko da, eta orduan hasiko dira eskailerak eta igogailuak kentzen. Jarraituko duen bakarra, aldi baterako, goiko taula izango da, obraren beharrengatik, zerbitzu batzuk behin-behinean desbideratzeko. Ondoren, erabat desmuntatuko da.

Obraren fase berri horrek Tabakalera aldetik hurbilen dagoen nasa osatzea ahalbidetuko du. Gogorarazi behar da trenbide-azpiegitura berriak trenbideen zabalgunearen konfigurazio berria ekarriko duela, 5 nasa izango dituen 6 trenbideko sorta berria ezarriz. Zabalera mistoko kanpoko trenbideak (hirugarren haria edo hirugarren erreia dutenak) aldirietako trafikorako izango dira, eta barruko lau trenbideak, nazioarteko zabalerakoak, distantzia ertain eta luzeko trenen zirkulaziorako. Trenbidearen elektrifikazioak eta seinaleztapen- eta komunikazio-instalazioek osatuko dituzte trenbideko lanak.

Joan den otsailean Urumea aldean geltokiaren eraikin berria martxan jartzearekin batera, terminaletik hurbilen dauden bi trenbideak eta bi nasa zerbitzuan jarri ziren behin-behinean, eta, horri esker, lanak berriro Ekialdeko ertzera edo Egia aldera eraman ahal izan ziren. Horrela, bada, egungo eraikuntza-jarduera behin-behineko geltokiak aurreko faseetan okupatutako espazioa integratzean oinarritzen da, lurpeko atariaren barruan, behin betiko konfigurazioarekin. Atari horrek 7.400 metro karratuko azalera izango du, eta bidaiariak goiko solairuan dauden nasetara banatzeko balioko du.

Neurri bereko atari batek berekin dakartzan instalazio-lan guztiez gain, beste lan aipagarri bat Tabakalera eraikineko lehen solairuko kotan dagoen trenbide-zabalgunearen gaineko plazaren eraikuntza izango da. Gaur egun, duela gutxi arte behin-behineko geltokiak hartzen zuen eta Egia aldetik hurbilen dagoen zatiko lanak ari dira egiten.