Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak nabarmendu du Umbra Light Festival jaialdiaren edizio berriak bisita turistikoak sustatuko dituela eta tokiko merkataritzari bultzada emango diola

0

Duela bi urte 80.000 ikusle baino gehiago izan zituen Umbra Light bigarren edizioa aurkeztu dute gaur. Umbra Light Festival jaialdiak Gasteizko espazio eta eraikin enblematikoak argiz eta artez beteko ditu azaroaren 12, 13 eta 14ko asteburuan, hainbat instalazio eta proiekzioren bidez

Nazioarteko Umbra Light Jaialdiaren bigarren edizioan Europako eta Amerikako hamar bat herrialdetako artistek hartuko dute parte, eta Nazio Batuen Garapen Iraunkorreko 2030erako Helburuak izango dituzte ardatz.

Jaialdia aurkezpenean, Turismo eta Merkataritzako sailburuorde Jesús García de Cosek hartu du hitza, eta adierazi du Umbra Light bezalako ekitaldiak Sailaren sustapen-estrategiaren parte direla, bidaiak eta gauak goi denboralditik kanpo dinamizatzeko gaitasunagatik, batez ere publiko nazionalean, azken horrek izan baitu portaerarik onena uda honetan eta merkataritzaren pizgarri gisa.

«Turismoa, ostalaritza eta merkataritza izan dira krisiak gehien kaltetu dituen sektoreetako batzuk, jarduera eta edukiera murriztuta; horregatik, Umbra Light, osasun-testuinguru berri honetan, gure sektoreen suspertze-fasearen parte da. Sailak zabaldutako Erresistentzia Planaren ondoren hasi da etapa hori, eta 114 milioi euro sartu ditu zuzenean ostalaritzako eta merkataritzako establezimenduetan eta euskal turismo-enpresetan. «Adierazi du sailburuordeak.

Aurkezpenean ekimena bultzatzen duten beste erakundeek parte hartu dute. Gasteizko Udalaren aldetik, Maider Etxeberriaren alkateordea eta Cristina Gonzalez ahaldun nagusi eta Enplegu diputatua izan dira. Hiru erakundeek horrelako ekintzak bultzatzeko konpromisoa berretsi dute. Ekintza horiek baterako gobernantzaren mezu eraginkorra helarazten dute eta Gasteizko kaleak eta merkataritza dinamizatzeko eta ostalaritzari, merkataritzari eta turismo-enpresei jarduera sortzen dieten proiektuen alde egiteko helburu komuna indartzen dute.

Umbra Light-ek argia lehengai gisa hartuta egindako hamasei obra ikusteko aukera eskaintzen du hiriburuko agertoki esanguratsuetan, hala nola Artium Zentro-Museoan, Santa Maria Katedralean, Andre Maria Zuriaren Plazan, Espainia Plazan, Florida parkean eta Arte Ederren Museoan. Ibilbidearen diseinuak pandemia-egoera kontuan hartzen du eta eremu zabalak hartzen ditu, pertsonen kontzentrazioa saihesten laguntzeko.

Umbra Light Festival jaialdiaren bigarren edizioan, argi-instalazio guztiek Nazio Batuen Garapen Iraunkorreko Helburuak izango dituzte oinarri eta lotura gisa, batez ere ingurumenaren kontserbazioari, energia garbien sustapenari, klima-aldaketaren aurkako borrokari eta emakumeen eta gizonen arteko berdintasunari lotutakoak. Garapen Iraunkorreko Helburuak dira, hain zuzen ere, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren ekintza egituratzen duten ardatzetako bat, bere ildo estrategikoetan horrela ezarrita baitago.

Bigarren edizio honetarako aukeratu duten leloak, «Zuk distiratzea nahi dugu», pandemiari aurre egin dioten banakako eta taldeko agentek aipatzen ditu. Garcia de Cos sailburuordeak euskal merkataritzaren eta turismoaren sektoreetan ahalegin eta jarrera erresiliente hori berezi nahi izan du, pandemian eredu eta argi izan diren kolektiboak.