Javier Hurtado sailburuak,  ekimena aurkeztu du «ni Itsas Zaindari?» Mater itsasontziaren bitartez, tokiko merkataritza ingurugiroaren zaintzan inplikatzea helburu duen

0

Gaur aurkeztu da, Mutrikuko portuan ainguratutako Mater itsasontzian, «Ni Itsas Zaindari» ekintza. Itsasontziaren eta tripulazioaren laguntzarekin, tokiko merkataritza ingurumena zaintzen inplikatzea du helburu ekintza horrek, eta eskola-itsasontziaren jardueretan txertatzen da. Haren jarduera gizartea ingurugiroaren kontserbazio aktiboan hurbiltzea eta inplikatzea da. Baliabide pedagogiko hori erreferente bihurtu da Euskadiko ingurumen-hezkuntzan, iraunkortasuna, lankidetza eta kalitatea bezalako balioekin.

Euskadiko merkataritzak sektore jasangarria sortzeko egiten duen apustua nabarmendu du Javier Hurtado sailburuak aurkezpenean, Euskadiko merkatarien eta kontsumitzaileen artean gero eta joera handiagoa dagoelako, eta Eusko Jaurlaritzak sustatzen jarraituko du iraunkortasun-estrategiak indartzeko.

Kanpaina berri honek tokiko merkataritza ingurumena zaintzeko hausnarketa kolektibora bultzatzen du. «Ni Itsas Zaindari?» Ekintza uztailean zehar eskola-ontzia lehorreratu den 8 portuetan egin da: Hondarribia, Getaria, Ondarroa, Bermeo, Portugalete, Bilbo, Mutriku, eta Pasaian amaituko du bere ibilbidea, uztailaren 24-26 bitartean.

Ekimenean tokiko merkataritzari zuzendutako lehiaketa bat proposatzen da, non kontsumitzaileek eurek ingurumenaren arduradun eta zaintzailetzat jotzen duten merkataritza aukeratuko duten. Saltokiak bereizgarri batekin identifikatuko dira, itsasoa zaintzeko sentsibilizazioko eta dibulgazioko tokiko erreferente bihur daitezen.

Beraz, «Ni itsas zaindari» kanpaina euskal kostaldeko 8 udalerritan zeharbide bat eginez egin da, merkataritza-elkarte gehienen eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren laguntzarekin. Helburua da itsas zaborren arazoaz sentsibilizatzea eta merkataritza eta hainbat kolektibo haien konponbideetan tokian-tokian inplikatzea.

Ekitaldian sailburuak nabarmendu du Saila 2030erako Euskal Merkataritzaren Estrategia prestatzen ari dela. Sektorearen egoeraren lehen diagnostikoa egin ondoren, ildo estrategikoak bideratu behar dituzten 5 joera nagusiak identifikatu dira, eta joera horien artean iraunkortasuna nabarmentzen da. Karbono-aztarnaren murrizketa, ekonomia zirkularra edo km0aren eta horren onuren aldeko apustua gure gizartean eragina izan duten kontzeptuak dira, eta, gainera, adin-tarte guztietan ematen zaie garrantzia.

Horri dagokionez, Javier Hurtado sailburuak amaitu du: «Erakundeek ahaleginak egiten jarraitu behar dugu kontzientziazio hori erosketa-erabakietan eraginkorragoa izan dadin eta merkatarien eta kontsumitzaileen sentsibilizazioa bultzatzen jarrai dezan». Horregatik, merkataritza-jarduera indartzen laguntzen duten eta, kasu honetan, jasangarritasuna bezalako ildo estrategikoak bultzatzen dituzten ekitaldi eta ekintzei laguntzea bilatuko dugu. Gainera, modu horretan hurbileko merkataritzarekiko kontzientziazioa eta bere balorazio soziala sustatzen dira.