Gobernu Kontseiluak argi berdea eman dio herritarrei arreta integrala eta kanal anitzekoa emateko eta zerbitzuak bitarteko elektronikoen bidez eskuratzeko Dekretuari

0

Garamendi Sailburuak nabarmendu du “herritarrei arreta egokia bermatu nahi zaiela administrazioarekin dituzten harremanetan, kontsultak edo izapideak kanal desberdinen bidez egin ditzaten: telefono bidezkoa, telematikoa edo elektronikoa, eta, jakina, aurrez aurrekoa”

Dekretuak ezartzen du sarbide elektronikoa herritarrek duten eskubidea dela, baina baita pertsonek Administrazioarekiko harremanetarako kanala aukeratzeko duten eskubidea ere

Herritarrei arreta emateko sistema osatzen duten zerbitzuak euskadi.eus eta Zuzenean marken bidez ezagutzen dira 

Gobernu Kontseiluak argi berdea eman dio gaur herritarrei arreta integrala eta kanal anitzekoa emateko eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoen bidez eskuratzeko Dekretuari. Dekretu horrek arreta erraztu eta hobetuko du administrazioarekin kontsultak edo izapideak egiterakoan. Eusko Jaurlaritzak onartutako araudiak herritarrentzako arreta eta informazioa arautzen ditu, bai eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean zerbitzu publikoak eta izapideak egiteko Administrazioarekin harreman elektronikoak izateko duten eskubidea ere. Araudiak, halaber, zerbitzua emateko behar den antolamendua aurreikusten du, bai eta beharrezkoak diren bitartekoak eta funtzioak ere. Herritarrei arreta emateko sistema osatzen duten zerbitzuak euskadi.eus eta Zuzenean marken bidez ezagutzen dira, Interneteko presentziaren eta egoitza elektronikoaren eta Herritarrei Arreta emateko Zerbitzuaren irudi eta marka gisa, hurrenez hurren.

Ardatz 2030 Planak arlo honetan markatutakoarekin bat etorriz, Dekretuak herritarrei kalitatezko arreta integrala eta kanal anitzekoa emateko bideak ezartzen ditu, bai eta enplegatu publikoen eta herritarren betebeharrak ere, jendaurreko harremanetan. EAEko Administrazio Orokorrak Interneten duen presentzia ere arautzen du, herritarrengan oinarritutako zerbitzu publikoen eta administrazio prozeduren ikuspegia indartuz.

Era berean, kontsultak eta zerbitzuak pertsonalizatzea eta irisgarritasuna sustatzen ditu modu proaktiboan. Gainera, datuak partekatzeko eta informazioa trukatzeko orduan elkarreragingarritasuna sustatzen du, behin bakarrik bete ahal izateko, hau da, herritarrek informazioa behin bakarrik emango dutela bermatzeko. Era berean, zerbitzuak eta arreta euskaraz jasotzeko eskaintza aktiboa bermatzen du.

Gobernantza Publiko eta Autogobernuko Sailburuak nabarmendu du Dekretuak herritarrak jartzen dituela gure jardunaren eta gure zerbitzuen erdigunean. Gobernu Kontseiluaren osteko prentsaurrekoan, Olatz Garamendik esan duenez, “euskal herritarrei arreta ona bermatu nahi zaie administrazioarekin kontsultak egiteko edo izapideak egiteko, hainbat kanalen bidez: telefonoz, telematikoki edo elektronikoki, eta, jakina, aurrez aurre”.

Aurrez aurreko arreta – Dekretuak aurreikusten du herritarrei kanal elektronikoan eman beharreko arreta bultzatzeak ezin duela arreta desagerrarazi beste kanal batzuetan, hala nola aurrez aurre eta telefonoz. Horrela, agintzen du sarbide elektronikoa herritarrek duten eskubidea dela, baina baita pertsonek Administrazioarekiko harremanetarako kanala aukeratzeko duten eskubidea ere, une oro bermatu behar dena.

Dekretuaren alderdi nabarmenetako bat da erabiltzaileak aukera dezakeela unean-unean bere beharretara ondoen egokitzen den sarbide eta arreta modalitatea, Administrazioarekin harremanak izateko, kasu tasatu batzuetan izan ezik, hala nola enpresaburu edo autonomoak, unibertsitateko ikasleak, kidego edo eskala funtzionarialetan edo lan-kategorietan sartzeko hautaketa prozesuetan parte hartzen duten pertsonak, edo ikertzaileak, pertsona partikular gisa jarduten dutenean. Herritarrek baliabide elektronikoak erabil ditzakete administrazioarekiko harremanetan. Ildo horretan, digitalki funtzionatzeko zailtasunak dituzten pertsonei laguntzeko neurriak jasotzen ditu, besteak beste, izapidea eskatzen duen pertsonaren izenean egiten duten Gaitutako Funtzionarioaren laguntza, pertsona horren aldez aurreko baimenarekin.

Dekretuak aurreikusten du herritarrei kanal elektronikoan eman beharreko arreta bultzatzeak ezin duela aurrez aurreko arreta eta telefono bidezko arreta desagerrarazi. Horrela, ezartzen du sarbide elektronikoa herritarrek duten eskubidea dela, baina baita pertsonek Administrazioarekiko harremanetarako kanala aukeratzeko duten eskubidea ere. Zuzenean-eko bulegoetan aurrez aurreko kanala egiteko, aldez aurretik hitzordua eskatu behar da, webguneak edo telefonoz, antolaketa hobeto eramateko eta erabiltzaileari ilarak eta itxaronaldiak saihesteko. Hiru bulego daude, bat EAEko hiriburu bakoitzean. Garamendi Sailburuak azaldu duenez, aurten 386.000 pertsonari baino gehiagori eman zaie arreta kanal desberdinen bidez. Arreta horietatik, 144.000 aurrez aurrekoak izan dira, eta beste 125.000 telefono bidezkoak.

Internet – Era berean, Dekretuak EAEko Administrazio Orokorrak Interneten duen presentzia eredua zehazten du, Euskadiren irudi instituzionala indartzeko, eskainitako eduki eta zerbitzuetarako sarbidea bermatzeko eta herritarrei beren beharrei erantzungo dieten edukiak eta zerbitzuak eskaintzeko. Halaber, gardentasuna eta herritarren parte-hartzea eta lankidetza sustatzea du helburu.

Dekretua 140 artikuluk, 13 xedapen gehigarrik, xedapen iragankor batek, xedapen indargabetzaile batek eta zazpi azken xedapenek osatzen dute. Azken xedapen horrek xedatzen du arau hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko dela indarrean.

Informazio gehigarria