Bilboko Hezkuntza Fakultateak Goi Hezkuntzako berrikuntzari buruzko ikerketa laburbiltzen duten bi liburu aurkeztu ditu

0

Bilboko Hezkuntza Fakultatean, astelehenean, ekainak 19, bi liburu aurkeztu dira, ikastegiak azken hamarkadan hezkuntza berriztatzeko egin dituen aurrerapenak jasotzen dituztenak. Liburuak dekanoa ohiak, Asier Romerok, zuzendutako talde batek egin eta argitaratu ditu, Israel Alonso, Ana Urrutia, Monike Gezuraga, Naiara Berasategi eta Nahia Idoiaga fakultateko ikertzaileekin elkarlanean: “Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao. UPV/EHU (2011/2021)” eta “Innovación educativa en Educación Superior”.

Romerok berak azaldu duenez, “bi dokumentu horiek Goi Mailako Hezkuntzaren barruan Hezkuntza Berrikuntzan gure testuinguru hurbilenean urteetan egindako lanaren isla dira. Lehenengo kasuan, gainera, azken urteotan Bilboko Hezkuntza Fakultatean egiten ari den modulu-lana erakusten eta nabarmentzen duen lana da”

“Iaz, 2022ko Bilboko Hezkuntza Fakultatean, Goi Mailako Hezkuntzako Hezkuntza Berriztatzeko Nazioarteko Kongresua egin zen -gogoratu zuen Romerok-. Kongresu horrek aukera eman zigun UPV/EHUko hiru Hezkuntza Fakultateetako Hezkuntza tituluetan integratutako diziplina arteko irakaskuntza-berrikuntzako eredu berria ezarri zeneko hamargarren urteurrena ospatzeko”.

Hezkuntza-proiektu horrek graduko unibertsitate-prestakuntza ulertzeko modu berriak aurkitzeko beharrari egiten zion aurre; lehen erronka nagusia ikasketa-planaren egitura modularraren berezitasunak berak sortzen zuen, eta horren ondorio zen irakasle egonkorrak koordinatzeko egiturak sortzea, moduluetan diziplina arteko proiektu bakoitza inplementatzeko helburuarekin. Bilboko Hezkuntza Fakultateko dekano ohiaren ustez, “hasierako ahalegin hori sendotuz eta egokituz joan da, eta erronkak eta kezkak gainditu ditu. Erronka eta kezka horiek izaera berritzailea dute, eta irakasleek zein ikasleek aurkeztu dute”.

“Gaur egun, ikertzailearen esanetan, proiektuak kalitate-plus bat ematen die gure unibertsitateko hiru fakultateetako hezkuntza-titulazioei”. Hainbesteraino, non UPV/EHUko Hezkuntza Aholkularitzako Zerbitzuak (HAZ) erakunde mailako kategoria eman baitzion ekimen honi 2021ean, eta hori hezkuntza-berrikuntzako proiektu finkatuentzat erreserbatuta dago, diziplina arteko izaera baitute; hau da, unibertsitateko hainbat diziplina, titulazio eta kanpoko eragile inplikatzen ditu. Aitorpen instituzional hori EUSKALIT agentziak indartu du. Agentzia horrek irakaskuntza-proiektuaren kalitatea aitortzen zuen, eta agentziak 2022an onartutako hiru berrikuntza-proiektu onenen artean kokatzen zuen.

Testuinguru positibo horretan, bi monografia hauetan biltzen dira (bata UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratua eta bestea Octaedro argitaletxe ospetsuak argitaratua). berdinen arteko berrikusitako lan batzuk dira, irakaskuntzako berrikuntza-proiektu honen ildo nagusien adibide direnak, eta honako helburu hauek dituztenak: UPV/EHUko Hezkuntza Fakultateetako moduluetan eta moduluetatik kanpo bultzatutako hezkuntza-berrikuntzak zabaltzea, eta, bestetik, unibertsitatearen eta gizarte- eta hezkuntza-eragileen arteko lankidetza balioestea, gizarte- eta hezkuntza-berrikuntzan, modulu- eta diziplinarteko egitura batean oinarrituta.

Hala Urtza Garay nola Asier Romero pozik agertu ziren bi monografia horiek argitaratzeagatik. Izan ere, “irakaskuntzako berezitasunak bereizi beharrean, ospe handiko proiektu bati balioa ematen saiatzen dira, eta hamargarren urteurrenean UPV/EHUko Hezkuntza Graduetarako elementu identitario gisa finkatu den irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesua eta garapena ezaugarritzen dituen errealitatea da”. Adierazi bezala, “uste dugu bi liburu horiek hezkuntza-komunitatearen barruan elkarrizketa bat aurkezteko eta sustatzeko ekimen bat direla, egungo eta etorkizuneko gizarteak aurkezten dizkigun erronka berri eta konplexuei diziplinarteko erantzunak emateko egungo unibertsitate-hezkuntza egokitzeko beharrari dagokionez. Gainera, Unibertsitate Sistemaren Lege Organiko berriak adierazten duen ildotik kalitatezko unibertsitate-hezkuntza garatzen laguntzen duten Hezkuntza Fakultate eta eragile guztien inspirazio gisa balio du”.

Esan bezala, “uste dugu bi liburu horiek hezkuntza-komunitatearen barruan egungo unibertsitate-hezkuntza egokitzeko beharrari buruzko elkarrizketa aurkezteko eta sustatzeko ekimena direla, egungo eta etorkizuneko gizarteak aurkezten dizkigun erronka berri eta konplexuei diziplinarteko erantzunak emateko. Gainera, Unibertsitate Sistemaren Lege Organiko berriak adierazten duen ildotik kalitatezko unibertsitate-hezkuntza garatzen laguntzen duten Hezkuntza Fakultate eta eragile guztien inspirazio gisa balio du”.