Tapia sailburuak Mugikortasun Konektatu eta Autonomoaren Euskal Zentroaren hasieran aipatu ditu 2050erako Europako mugikortasun-eredua eta EBren lidergoa automobilgintzako teknologia eta eragile anitzen eraldaketa, erregulazio, estandarizazio eta garapen ekonomikorako.

0

«Automobilgintzaren sektore arrakastatsu eta lehiakorrak eraldaketa sakona jasaten ari da Europan, eta bere etorkizunari egungoaren guztiz bestelako posizio batetik heldu behar dio. Automobilgintza europarra ibilgailuak saltzetik mugikortasunaren industria izatera igarotzen da, pertsonentzat eta salgaientzat hainbat motatako mugikortasun-irtenbideak eskaintzeko gai dena. 2050erako Europako mugikortasun-eredua pertsonekin, planetarekin eta onura ekonomikoekin lotutako helburuetan oinarritzen da (people, planet, profit) «.

«Horretarako, mugikortasun iraunkorreko lidergoa behar dugu, CO2 isurien benetako murrizketak bilatuz, eta EBn lidergoa, balio ekonomikoa sortzeko eredu bat garatzeko. Tokian tokiko soluzio optimizatuak eta egokituak garatuz, ondoren globalki eskalatzeko. Eta eredu hori posible da Europa askotarikoa delako pertsonei, ekonomiari, teknologiari (txapeldun ezkutu asko) eta mugikortasun-errealitateei dagokienez »

«Garraioaren deskarbonizazioa erronka globala da, eta erronka horri errealismo batetik heldu behar diogu, argi eta garbi definituko duena trantsizio bat, deskarbonizazio-helburuak lortzea konbinatuko duena eta, aldi berean, Europako garapen industriala, enplegua eta garapen ekonomikoa bermatuko dituena».

«Garatutako berrikuntza Europa osoan modu erraz, eraginkor eta seguruan ezarriko dela bermatzeko erregulazioa eta estandarizazioa EBk berak gidatu behar du, eta inola ere ez EBko eskualde berritzaileenetako enpresen parte-hartzerik gabe».